top of page

Tidligere prosjekter

Sabi Sushi

Nettside | Sosiale medier | SEO

To sushi kokker i en Sabi Sushi resturant.
Ny nettside for den landsdekkende og prisvinnende sushi resturant kjeden.

Sabi Sushi kontaktet oss med et ønske om å forbedre sin synlighet på nett. Det inkluderte både nettsiden og sosiale medier.

 

Nettsiden eller den digitale markedsføringen til Sabi Sushi var ikke på det nivået de ønsket. Dette resulterte i en svakere posisjon i markedet for den landsdekkende restaurant kjeden.

Ny nettside og økt digital synlighet for den landsdekkende og prisvinnende restaurantkjeden Sabi Sushi.

Kunde

Sabi Sushi

utfordringen

Å styrke sin digitale tilstedeværelse og posisjonere seg tydeligere i markedet.

vår løsning

Paraply Media startet samarbeidet med en grundig analyse av Sabi Sushis marked, digitale kanaler og målgruppe.

resultat

Den organiske trafikken på nettsiden har doblet seg etter samarbeidsstart, noe som bekrefter effekten av den nye nettsiden og den helhetlige digitale strategien.

To personer spiser sushi retter ved en Sabi Sushi resturant.

Utfordringen

Sabi Sushi opplevde at de digitale kanalene ikke reflekterte kvaliteten og standarden som kjeden er kjent for. Den tidligere nettsiden var utdatert, ikke optimalisert for søkemotorer og heller ikke mobiltilpasset. Dette svekket både trafikk og brukeropplevelse. I tillegg manglet Sabi Sushi en tydelig strategi og struktur for sosiale medier.

Macbook som viser Sabi Sushi nettsiden.

Ny nettside

Vi designet og utviklet en ny nettside for Sabi Sushi med fokus på japansk minimalisme, moderne design og optimal brukeropplevelse. Nettsiden er nå rask, responsiv og søkemotoroptimalisert (SEO). Vi laget blant annet egne SEO-landingssider for hvert område der Sabi Sushi har restauranter, for å sikre god synlighet på Google. Vi utviklet også et digitalt system for bordreservasjon på nettsiden. Systemet sender automatisk ut et tilbakemeldingsskjema etter kundens besøk, slik at de enkelt kan dele sin vurdering av opplevelsen. I tillegg har vi kodet og designet en nedtellingsfunksjon til nye restaurantåpninger. Vi la også til en bloggfunksjon hvor vi har produsert innhold, blant annet om nyåpninger og Sabi Sushi sine kokker.

Vi designet og utviklet en ny nettside for Sabi Sushi med fokus på japansk minimalisme, moderne design og optimal brukeropplevelse. Nettsiden er nå rask, responsiv og søkemotoroptimalisert (SEO). Vi laget blant annet egne SEO-landingssider for hvert område der Sabi Sushi har restauranter, for å sikre god synlighet på Google.
 

Vi utviklet også et digitalt system for bordreservasjon på nettsiden. Systemet sender automatisk ut et tilbakemeldingsskjema etter kundens besøk, slik at de enkelt kan dele sin vurdering av opplevelsen. I tillegg har vi kodet og designet en nedtellingsfunksjon til nye restaurantåpninger. Vi la også til en bloggfunksjon hvor vi har produsert innhold, blant annet om nyåpninger og Sabi Sushi sine kokker. 

Sammenligning av den gamle og nye Sabi Sushi nettsiden.

nettsiden til sabi sushi før (til venstre) og med nytt redesign (til høyre)

SabiSushi-nettside-før.jpg
SabiSushi-nettside-etter-min.jpg

nettsiden til sabi sushi før (til venstre) og med nytt redesign (til høyre)

Mann ser på Sabi Sushi annonse på en mobil.

Annonsering

Vi utviklet målrettede kampanjer på Google og Meta for ulike formål, og oppnådde gode resultater med høy avkastning på annonseinvesteringene. Det har vært jevnlig annonsering på Google og Meta, der kampanjene ble rettet mot relevante målgrupper og kontinuerlig optimalisert for bedre resultater. 

Diverse Sabi Sushi sosiale medier.
SoMe mobil-min.jpg

Sosiale medier

Vi tok over driften og innholdsproduksjonen for Sabi Sushi sine sosiale medier i perioden 2023–2025, med jevnlig publisering av relevant og engasjerende innhold for å styrke merkevaren. Innholdet balanserte salg og merkevarebygging. Vi publiserte kampanjeinnlegg med tilbud og produkter for å øke salget, samtidig som vi fremhevet kokkenes deltakelse på arrangementer for å vise kompetanse og skape nærhet til merkevaren. Følgerne ble engasjert gjennom konkurranser med premier, noe som økte deling og aktivitet i kanalene. Vi publiserte også faktabasert innhold om råvarer og Sabi Sushi sin historie, som styrket merkevarens troverdighet og ekspertise.

I tillegg utarbeidet vi innholdsplaner og markedsføringstiltak i forbindelse med kampanjer, nylanseringer og åpning av nye restauranter. Sammen med Sabi Sushi utviklet vi en målrettet strategi for å øke rekkevidde og engasjement blant nye og eksisterende følgere. 

Vi tok over driften og innholdsproduksjonen for Sabi Sushi sine sosiale medier i perioden 2023–2025, med jevnlig publisering av relevant og engasjerende innhold for å styrke merkevaren. Innholdet balanserte salg og merkevarebygging. Vi publiserte kampanjeinnlegg med tilbud og produkter for å øke salget, samtidig som vi fremhevet kokkenes deltakelse på arrangementer for å vise kompetanse og skape nærhet til merkevaren. Følgerne ble engasjert gjennom konkurranser med premier, noe som økte deling og aktivitet i kanalene. Vi publiserte også faktabasert innhold om råvarer og Sabi Sushi sin historie, som styrket merkevarens troverdighet og ekspertise.

Sabi Sushi sin nettside vist på mobil.
Sabi Sushi sin nettside vist på en tablet.

Vi i Sabi Sushi har over en flerårig periode brukt Paraply Media (tidligere Limelight), til vår eksterne markedsføringspartner og hjemmeside ansvarlig. Samarbeidet starter med en komplett overhaul av hjemmesiden, noe som ga svært gode resultater på salg, og kundeopplevelse. 

Videre har de styrt våre sosiale kanaler, og skapt et større kunde-engasjement gjennom konkurranser og skreddersydd markedsføring. De har jobbet tett og effektivt sammen med oss, og har jobbet på en kreativ og smart måte. Paraply Media har hjulpet oss å nå ut til et segment vi ikke tidligere visste hvordan vi skulle møte, og har gitt vår merkevare et løft!

Vi i Sabi Sushi opplever Paraply Media som profesjonelle, hyggelige og målrettet i sitt arbeid, som skaper gode resultater!

Vi i Sabi Sushi har over en flerårig periode brukt Paraply Media (tidligere Limelight), til vår eksterne markedsføringspartner og hjemmeside ansvarlig. Samarbeidet starter med en komplett overhaul av hjemmesiden, noe som ga svært gode resultater på salg, og kundeopplevelse.  Videre har de styrt våre sosiale kanaler, og skapt et større kunde-engasjement gjennom konkurranser og skreddersydd markedsføring. De har jobbet tett og effektivt sammen med oss, og har jobbet på en kreativ og smart måte. Paraply Media har hjulpet oss å nå ut til et segment vi ikke tidligere visste hvordan vi skulle møte, og har gitt vår merkevare et løft! Vi i Sabi Sushi opplever Paraply Media som profesjonelle, hyggelige og målrettet i sitt arbeid, som skaper gode resultater!

- Jarand Vandvik, Salgs-Driftskoordinator Sabi Sushi

Skjermbilde av 'Om oss' på Sabi Sushi sin nettside.

Nye lokasjoner

I løpet av samarbeidet har Sabi Sushi ekspandert over hele landet. Vi har hatt ansvar for markedsføringen i forbindelse med hver åpning, inkludert utvikling av lanseringsplaner og etablering av blant annet sosiale medieprofiler, annonsekontoer og Google-profiler. 

 

For hver ny restaurant har vi også utarbeidet tilpassede kampanjestrategier og produsert målrettet innhold i forkant av åpningene, for å skape synlighet, engasjement og en god start.

Kjøkkenet ved Sabi Sushi Hønefoss.

Sabi Sushi hønefoss

Sabi Sushi Kristiansand åpningsdag.

Sabi Sushi kristiansand

Resultater

Samarbeidet mellom Sabi Sushi og Paraply Media har gitt tydelige, målbare resultater. Den organiske trafikken på nettsiden har doblet seg etter samarbeidsstart, noe som bekrefter effekten av den nye nettsiden og den helhetlige digitale strategien. Nettsiden har også fått forbedret brukeropplevelse, noe som styrker den digitale tilstedeværelsen og gjør det enklere for kunder å navigere og finne informasjon.

På sosiale medier har Sabi Sushi oppnådd betydelig vekst, med antall Instagram-følgere doblet siden oppstarten av samarbeidet, og en jevn økning av følgere på Facebook. Den organiske rekkevidden har økt som følge av delinger, kommentarer og likes. Gjennom analyse av responsen identifiserte vi hva som engasjerte målgruppen, og prioriterte dette i innholdsstrategien, samtidig som bruken av betalt promotering ble redusert.

Aktiv interaksjon med følgerne har bidratt til å bygge et nærere forhold til publikum og øke engasjementet på tvers av kanaler. Den kontinuerlige driften har styrket merkevarens digitale tilstedeværelse og gjort profilene mer profesjonelle og engasjerende, med innhold som tydelig reflekterer Sabi Sushi sin kompetanse og kvalitet. Målrettede kampanjer på Google og Meta har bidratt til økt trafikk, bedre synlighet og god avkastning på annonseinvesteringene.

Vårt samarbeid har gitt Sabi Sushi et grunnlag for videre vekst og en sterkere posisjon i markedet.

Samarbeidet mellom Sabi Sushi og Paraply Media har gitt tydelige, målbare resultater. Den organiske trafikken på nettsiden har doblet seg etter samarbeidsstart, noe som bekrefter effekten av den nye nettsiden og den helhetlige digitale strategien. Nettsiden har også fått forbedret brukeropplevelse, noe som styrker den digitale tilstedeværelsen og gjør det enklere for kunder å navigere og finne informasjon. På sosiale medier har Sabi Sushi oppnådd betydelig vekst, med antall Instagram-følgere doblet siden oppstarten av samarbeidet, og en jevn økning av følgere på Facebook. Den organiske rekkevidden har økt som følge av delinger, kommentarer og likes. Gjennom analyse av responsen identifiserte vi hva som engasjerte målgruppen, og prioriterte dette i innholdsstrategien, samtidig som bruken av betalt promotering ble redusert.

Sabi Sushi ønsket å forsterke og fokusere sin tilstedeværelse på sosiale medier, forbedre nettsiden og ha en tydeligere markedsføring-strategi.

Løsning

Paraply Media igjennom et tett samarbeid med Sabi Sushi og grundig undersøkelse av markedet, fant vi frem til problemområdene. Dette ble løst med først å lage en fokusert markedsførings-strategi som forbedret tilstedeværelsen på bl.a sosiale medier og annonsering.

Nettsiden fikk en total renovering som reflekterte den høye standarden og kvaliteten Sabi Sushi har. Designet er basert på Japansk minimalisme, brukeropplevelsen ble tilpasset og skreddersydd til alle typer flater og søkemotoropptimaliseringen på siden ble grundig gjennomført.

Resultatet ble økt omsetning, sterkere merkevare og strålende fornøyd kunde.

bottom of page